Karantänsdagbok - Dag 4

Cambridge / Permalink / 0
Hej allihopa!

Igår fick jag ett lite udda samtal. Jag har märkt att ett nummer försökt ringa mig en del. Det hade ringt mig två gånger i tisdags och två gånger i onsdags innan jag igår svarade. Vanligen svarar jag även på nummer jag inte känner igen men eftersom detta var ett internationellt nummer, och att jag svarade en gång redan i tisdags men de lade på i örat på mig, så trodde jag att det var spam. När jag väl svarade så insåg jag dock att det var Track & Trace. Alltså de som ska hålla koll på min karantän. De frågade om jag satt i karantän, om jag hade tagit mitt första test och om jag fått resultaten, samt när jag var född. Jag tyckte det var lite märkligt eftersom ingen hört av dig förra gången jag anlände och mina internationella vänner som hade suttit i karantän hade inte heller fått några samtal i höstas men nu har de verkligen trappat upp. Efter att ha svarat på frågorna igår så tänkte jag ju att det skulle dröja ett tag innan nästa samtal. Men icke, de ringde igen så tidigt som i morse.
 
I övrigt så är torsdagar den enda dag då jag har obligatorisk undervisning i form av masterseminariet. Där presenterar vi våra projekt för varandra och diskuterar. Det brukar vara en rätt trevlig tillställning och så var det även denna vecka. Det är kul att se alla och efteråt brukar vi hänga lite i ett virtuellt forum. Nu för tiden brukar de som är i Cambridge även gå ut och ses PÅ RIKTIGT! efteråt, det ser jag fram emot för nästa vecka.


Till top