Karantänsdagbok - Dag 3

Cambridge / Permalink / 0
 
 
Det är karantän dag 3 idag och det har hänt några saker ändå. Jag tog en dusch i morse och insåg att jag inte hade något schampoo och balsam här, vilket jag var övertygad om att jag hade, så det fick jag sno av mina intet ont anande korridorskamrater men eftersom de snott hälften av mina köksgrejer så kände jag mig inte så taskig.
 
Mitt college anordnar på onsdagar en läsegrupp på zoom som jag deltog i. VI var två personer, jag och hon som anordnar men det gick helt okej. Mellan 15-18 så sitter man och pluggar ihop. Man tar pauser och pratar om typ vilka mål man har med sina studier just nu och följer upp på det. Jag tycker det fungerar ganska bra att arbeta så och fick en del gjort vilket var skönt.
 
Idag hade jag beställt mat från kafeterian också, skink och svampcarbonara skulle det vara. På detta fick jag även 4st skivor friterade potatisklyftor och typ 3 dl kokt rödkål (eww!). Det var väl okej men skinskan var lite läskg och rödkålen oätlig.
 
 
I en fin liten påse fick jag maten levererad utanför mitt rum!
 
Efter maten gick jag en liten promenad i vår gemensamma trädgård. Jag vet inte om jag får gå där såhär dags men det var inga människor där så det lär ju inte ha varit något problem. Det var fint väder nu på kvällen för förstå gången sedan jag kom hit så jag passade på att ta lite bilder på den enda utomhusmiljö jag får ta del av. Men jag ska inte klaga, det är väldigt vackert!
 
 
 
 
Nu ska jag spela sims, tack och hej!
 
Till top