Mer jobb mindre kul

Välkommen! / Permalink / 0
Hej,
Den senaste tiden har arbetet tagit över och eftersom Sophia varit upptagen har jag inte haft så mycket annat att göra. Jag har i princip bara jobbat på men något roligt borde jag nog ädå ha lyckats hitta på.
 
Förra veckan fick jag möjligheten att gå runt inne på St. John's College där min handledare arbetar. Efter vårt handledarmöte så gick jag omkring på colleget och kollade runt. St. John's är ett av de största och tar upp en hel del av staden. Min handledare blev tvungen att skicka en karta bara för att jag skulle hitta rätt bland alla dessa byggnader. Här är ett ex:
 
 
Den fantastiska "Bridge of Sighs" som ligger inom colleget.
 
På nationaldagen tänkte jag ändå satsa på att ta dagen ledigt och lyxade till det med en somrig våffla och boba. Jag tänkte att jordgubbarna fick vara istället för den jordgubbstårta som jag hade hoppats få äta om jag varit hemma. Vädret var också väldigt fint så jag satt ute i trädgården och hade det lite mysigt.
 
 
I måndags så träffade jag även några från min klass för att fika på afternoon tea i Newnham college trädgård. Vi fick fingermackor, scones med clotted cream och sylt, och en blanding av kakor och tårtor. Det var väldigt mysigt och skönt att komma bort från jobbet och prata med människor på riktigt för första gången på länge.
 
 
 
 
 
Newnham ligger en bit utanför centrum och är ett tuav de college som är för kvinnor. Det byggdes i det syftet efterom kvinnor inte fick bo med männen och länge fick de inte ta examen från universitetet trots att de hade gått hela utbildningen. Nu är colleget ett utav de större och ett otroligt vackert sådant helt i rött tegel med stora parker, och ett väldigt lugnt område. 
 
Nu är det tillbaka till arbetet.


 
Till top