*Tre månader senare*

Cardiff / Permalink / 0
Jag är tillbaka åter igen från något som varit den mest hektiska tiden i mitt liv. När vi var i Devon kändes allt så lugnt och jag hade så lite att göra men snart så insåg jag att den här terminen var fullpackad!! Har haft 9 uppsatsinläningar sedan mars, en tenta, körkonsert, dansföreställningar och Nordic society event. Så det har inte blivit något bloggande men nu är jag tillbaka. Jag skrev min tenta i måndags och har nu sommarlov!!!! woooop!
 
Jag börjar mitt sommarjobb på måndagen som kommer och var i förrigår på genomgång på Wales national museum Cardiff för genomgång då jag kommer hjälpa till och voluntärarbeta där efter sommaren så det är mycker kul att se fram emot just nu. Solen har även kommit tillbaka så det är sommarkänslor, chill och spänning i luften 10 av 10 helt enkelt. Men här kommer lite bilder på vad jag gjort hittils den här terminen.
 
 

Efter att vi skrivit på kontraktet på nya huset så hade vi en liten picnic tillsammans i Bute park och här njuter jag, Sophia och Chris i solen. Huset vi kommer bo i är supermysigt och ungefär tusen gånger fräschare än det jag bor i nu. Vi kommer vara sex stycken som bor där och jag ser fram emot det redan.
 
 
I slutet av mars hade även Broadway sina dansföreställningar som vi medverkade i. Jag och Sophia hade tilllsammans dansat Irlänsk dans under hela året som vi då framförde och så var jag med i ett jazz nummer.
 
 
Jag, Sophia och Emilia var även i St Fagans på deras utemuseum vid mayday. Muséet är som skansen med gamla byggnader och olika djur fast de har färre saker. Vid det här firandet dock så fick vi se walesisk folkdans (!!!!) hur kul?! och så reste de majstången. Den var dock väldigt olika våran utan var en lång pinne klädd i band. Det var väldigt trevligt i alla fall och jag fick prova att danska walesisk folkdans så jag är väldigt nöjd.
 
 
Jag har även fått besök av mamma och Kent. De kom lite i värsta tiden, samma vecka skulle fem av mina uppsatser in och veckan efter var min tenta men vi hann umgås i alla fall och njuta av lite afternoon tea.
 
Just nu håller jag på att packa och få mina grejer i ordning innan dess att jag åker hem på söndag. Vi ses snart Stockholm!
 
 
 
Till top