Tillbaka till Cambridge: Karantändagboken 1 & 2

Cambridge / Permalink / 0
Hej allihopa!

Wow vad ni måste ha saknat boggen dessa typ 2-3 år som den legat nere. Whoops! Vi får se hur länge den kommer leva denna gång. Jag tänkte i allafall dra igång den nu igen när jag är tillbaka i Storbritannien och ändå sitter i karantän och inte har något bättre för mig.

Jag är ju då i Cambridge just nu för att göra min sista termin på mastern och skriva min avhandling. Jag kom tillbaka i söndags efter att ha lämnat UK i början av November när de gick ner i lockdown igen. För att komma in i landet var jag tvungen att göra ett Coronatest i Stockholm, fylla i ett lång dokument som detaljangiver vart jag ska bo och att jag ska sitta i karantän. Det är ju halvdrygt men det bästa med att komma tillbaka till UK var att Sophia kom och hämtade mig på flygplatsen för att vi ska kunna ses innan min karantän och för att hjälpa mig tillbaka till Cambridge eftersom lokaltrafiken är lite halv-avstängd fortfarande. 
 
Hur söt är inte hon?!?

Karantändag 1
Igår började dag 1 på karantänen vilket innebär att det är massor av regler att följa. Här kommer en lista:
1. Man ska sätta upp papper på sitt sovrum, köket och badrum, för att informera och varna städarna och personal att de inte ska komma in.
2. Maila college och informera om min karantän så de har koll på mig.
3. Jag får enbart lämna mitt rum med mask på mig (även om jag bara ska på toa)
4. Jag får inte lämna mitt rum mer än gå på toa och typ fixa något snabbt i köket.
5. Jag får promenera längst bort i vår gemensamma trädgård max 2 timmar varje dag och då enbart ensam och i de bortre trädgårdarna.
6. Jag får såklart inte lämna mitt college, gå och handla, tvätta, eller något liknande.
 
Därför spenderades gårdagen främst med att packa upp och spela sims.

Karantändag 2
Idag har jag haft ett handleningsmöte om min avhandling vilket var bra och gav mig massor av inspiration. Så vad gjorde jag för att kapitalisera på all denna inspiration? Jag tog en nap. Så det gick ju bra........ Jag fick jobba ikapp nu på kvällen för att uppnå dagens mål och som tur är lyckades jag få ihop något.

Jag fick också göra mitt första av 2 coronatester som man måste göra efter inresan i landet. De skickas med posten och så får man göra de själv i sitt hem. Jag nös cirka 15 gånger när jag drog upp topsjäveln i näsan och fick tårar i ögonen, så det var ju roligt. Sedan fick jag vada genom regn och hagel för att lägga tested på brevlådan (enda gången då jag får lämna college, woohoo). Nästa test skall göras på dag 8 för att jag ska kunna komma ut efter dag 10. 
 
 
Puss!
 
Till top