2 veckor kvar!

Stockholm / Permalink / 0
Idag är det exakt två veckor kvar till studenten och jag tycker att det känns. Lärarna delar ut betyg, svenskläraren låter oss gå på teater istället för att ha lektion, alla börjar liksom ge upp och till och med de mest dedikerade eleverna har slutat bry sig (mig själv inkluderat). Allting som har gått bra har ju gått bra och allt som har gått dåligt kan man inte längre göra någonting åt.
Nu har vi bara det roliga kvar med brännbollsturneringen, konserterna, vårlunchen, champagnefrukosten och utspringet. Sedan är det över. 
Det känns ju samtidigt lite sorgligt att allt som man nu gör, gör man för sista gången. Sista inlärningarna, sista lektionerna med sina favoritlärare och sista dagarna med klasskamraterna. Samtidigt är jag inte speciellt ledsen och jag hatar folk som tror att man typ kommer bli någon annan eller vuxen av det här. Som att ta studenten på något sätt kommer förändra ens liv eller att det är en bragd. Det är inte svårt, nästan alla tar studenten nu för tiden och det här med att förändras... Jag kommer vara samma gamla Mira i augusti som jag är nu, trots studenten.
 
Mira
Till top