Exam

Cardiff / Permalink / 0
Så, nu är jag tillbaka i Cardiff för den nya terminen. Lovet har varit superfantastiskt men det får vi ta mer om senare för nu ska vi snacka lite skola. 
 
Jag åkte hit igår förmiddag och resan tar allt som allt ca 8 timmar och kom fram vid 18.30 UK tid för att kl. 09.00 imorse skriva min tenta. 
 
Provet skrevs i Talybont Sport Hall som ligger ca 20min från där jag bor och allt var väldigt organiserat. Först där skulle man kolla upp sitt sitplatsnummer. Det var 600 personer som skulle skriva prov samtidigt i den väldigt stora salen. Man fick visa upp sitt student id och fylla i lappar om vad för prov man tog och allt möjligt skoj sedan var det dags att börja. 
 
Jag skulle skriva tre kortare uppsatser utofrån frågor som jag tidigare fått tilltång till som handlade om diverse saker som relaterade på ett eller annat sätt till religion på två timmar. Det var tight. Jag lyckades ändå få ner alt jag tänkt få med och had skriva klart alla delar så jag är väl nöjd med min insats. 
 
Jag gillar verkligen att skriva prov dock (under förutsättning att jag kan frågorna). Det är mysigt att sitta och titta sig omkring på människor som koncentrerar sig och tänka lite på hur man ska fortsätta. Man får tömma hjärnan ordentligt och när man är klar kan man andas ut ordentligt. Just denna provsituation var rolig också för det kändes så seriöst. Det gick runt vakter i gångarna hela tiden och man var tvungen att sitta hela provtiden ut i raderna tills de hade samlat upp allt och sade att man fick gå. Jag tyckte att det var ganska spännande, som den nörd jag är.
 
Mira
Till top