Föreläsningar, A Cappella och vädret är en bra ursäkt att inte jogga

Cardiff / Permalink / 0
Nu har jag har föreläsning i två dagar (det känns som en månad) och idag har jag inga föreläsningar så jag borde verkligen plugga men den diciplinen har jag inte riktigt just nu så jag tänkte skriva lite om vad som hänt sen sist.
 
I måndags hade jag de första föreläsningarna först i Intro to the study of religion som då handlade om Buddhism och olika saker som tros om och inom den. Sedan i Moral and Political Philosophy i vilken vi gjorde olika tankeexperimet och skulle argumentera för och emot olika saker vilket faktiskt var väldigt intressant. 
 
På kvällen så hade Cardiff Univeristets A Cappella Society en provapå kväll som jag var med på och det var faktiskt väldigt roligt och vi gjorde ett arr till "Can't stop the feelin'" vilket var väldigt roligt och det var förvånandsvärt många som var där och ville vara med i gruppen. Video här;
https://www.facebook.com/CUACappella/?fref=ts
Audition är senare idag och jag är taggad och nervös, som det brukar vara. 
 
Igår så hade vi vidare föreläsningar inom religion och i Critical thinking vilket var ganska roligt. Det har också varit ganska mycket kaos den här veckan eftersom ingen vet sina seminarie grupper så man vet inte om man har lektioner man borde gå på eller inte vilket har skapat en genrell förvirring kring det mesta vilket verkar lösa sig nu men resulterad i att jag missade mitt första seminarium som tydligen var igår. 
 
Så kom den här dagen som är idag. Jag hade planer för idag. Jag skulle gå ut och jogga, något som jag skjutit upp sen jag kom hit men sen så vaknade jag så sent att det var dags att äta lunch och så kollade jag ut genom fönstret och det regnar, igen. Så inget joggande fick det bli idag igen. Sedan skulle jag gå ned till stan och köpa lite grejer jag behöver och fixa grejer med min bank men då kom en av mina flatmates in och sa att det skett ett dubelmord på huvudgatan så den är avstängd och allt är stängt. Så nu kvarstår att gå på audition, damsuga och plugga. Vilket afton jag skall ha.
 
 
Huvudbyggnaden där vi har föreläsningar på måndagar!
 
Mira
Till top