Uppståndelsen

Cardiff / Permalink / 0
Hallå kära besökare, jag är uppstånden igen ifrån de döda. Eller ja, bloggen är det.
 
Jag är tillbaka i Cardiff för mitt andra år på universitetet. Efter det senaste inlägget så skrev jag alla mina tentor, sedan festade jag och sen åkte jag he för att vila upp mig under sommaren (med det menar jag framförallt jobba). Det har varit en lång sommar men ändå kändes det när jag kom hit som att jag inte varit borta mer än en vecka, precis som det känns när jag kommer hem till Sverige. 
 
Hursomhelst så kom jag hit i onsdags och sedan dess har det vait mer eller mindre fullt ös medvetslös. Jag hade lyxen på planet att få sitta i första klass vilket var en surrealistisk upplevelse. Mina k'nslor växade mellan att vilja uttnyttja det hela och be om tre flaskor champagne och att vara rädd för att de skulle peka ut en att säga att man inte hör hemma i första klass. I alla fall så fick jag en varm handduk (som jag fortfarande inte fattar vad man skulle göra med så jag höll i princip bara i den), dryck, mat och små super söta praliner. Det var också ett nytt uperfräscht flygplan som var mycket bättre än de äldre för det fanns USB uttag så an kunde ladda diverse och så var stolarna mycket skönare. Så flygresan ver en hit men sedan har vi den 3.5 timme långa bussresan som var lika jobbig och varm som vanligt. De kan inte ventliera sina bussar alls, det är ett faktum.
 
 
 
Sedan, ca 23.00 kom jag fram hit till huset där jag ska bo resten av året. LLanbleddian Gardens, mitt rum ligger på en mellanvåning näst högst upp i huset och här finns bara mitt sovrum och en toalett. Jag är nu nästan helt klar med mitt rum, det är några bilder som ska upp och så måste det damsugas lite men jag tycker jag har fått ihop det så att det känns som "hem". Det är mycket mindre än det rum som jag hade förra året vilket jag tycker är ganska skönt. Det rummet kunde kännas ganska tomt medan det här känns mer mysigt. Sängen i det här rummet är också större vilket för mig är det största plusset.
 
Så vad har jag gjort sedan jag kom hit? jo jag har förtärt alkholhaltiga drycker och lärt känna de jag bor med. På torsdagen hade jag ett möte med min personal tutor och gick igenom hur det går i skolan och ändrade några kurser som jag tyvärr inte kommer kunna ta (mer om det vid ett senare tillfälle). Sedan träffade jag Emilia i stan och handlade vesäntliga saker till rummet, som täcke och kuddar. På kvällen så firade vi att en av de som bor här fyller år med tårta och drinkar vilket var väldigt mysigt. 
 
Fredag, Jag och Sophia hade ett intromöte inför filosofin år 2. Sedan träffade jag Spehanie och åt lunch innan vi också gick ut för att shoppa andra viktiga saker, typ stekpannor och tallrikar och sådant som vi inte hade kvar från förra året. Sen på kvällen så hade skulle en av de som bor här och hans kompis gå ut så jag och en annan tjej hoppade på och så mötte vi Sophia och hennes kompis samt Emilia så vi gick till två pubar och umgicks.
 
 
 
Lördag det var en rätt lugnt dag, jag pysslade lite här och handlade lite mat och sen hade vi lite för krök hos oss innan vi drog ut på pubar igen. Det var också en super trevlig kväll med bra umgänge.
 
Idag så har jag och Sophia varit på en prova-på dans dag och provar, balett, Irländsk dans, stepp och jazz så vi får se hur många olika kurser det blir i år, men jazz kommer jag definitivt fortsätta med. 
 
Hittills finner jag att jag riktigt trivs. Alla som bor här känns som riktigt sköna typer och det är kul att umgås med dem. Samtidigt som jag är så himla glad att jag går andr aåret, att jag slipper hela osäkerheten och paniken som kommer med att inte veta var något är, hur något funkar eller när man inte känner någon. Nu har jag kompisar som vill hitta på grejer, jag vet vart mina lektioner är, var man handlar bästa maten och var shotsen kostar en pund.
 
Förutom en del problem med vår hyresvärd så har jag haft en fantstisk tid de senaste dagarna. Men imorgon börjar lektionerna och därigenom även, allvaret.
 
 
Till top