2X London

Cardiff / Permalink / 0
Hallå i stugan, jag är åter här med ett sent inlägg för jag har saker för mig. Förrförra veckan var redaing week då jag inte hade några lektioner utan kunde fokusera helt på min uppsats som skulle vara inne förra veckan. Jag och Stephanie tog också tillfället i akt och åkte ner till London för att åter få se den fantastiska föreställningen Wicked och för att få besöka WB studio tours där de filmade Harry Potter, så gör er redo för en bildbomb.
 
Charmig bild på två väldigt taggade musikaltittare :D

Diagon Alley <3
 
Modellen som användes vid filmningen av alla scener ovanfrån eller utanför skolan.
 
Det var verkligen lika magiskt som en skola för magi borde vara!
 
Jag var sedan hemma i några dagar för att skriva klart min uppsats och fira Emilias 20års dag med gamla och nya vänner.
 
Sedan så åkte jag nu i lördags ner till London igen. Den här gången för att Sophie skulle till London och undrade om jag ville komma dit och umgås och se en musikal såklart, det fick blir wicked igen för den är så himlans bra och för att den inte går att se i Sverige eller finns på film, så man får ta tillfället i akt. 
 
Sophia var också i London under helgen och vi två bodde hos hennes kompis så innan musikalen gick vi fyra igenom Hyde Parks julmarknad och försökte fånga den rätta känslan. Efter teatern möttes vi också alla upp och då även med Shaun som också bor i London för att gå på cocktailbar. Den Shaun hade valt ut åt oss var på 40e våningen med fantastisk utsikt över stan men var så fancy att jag trodde jag skulle smälla av.
 
(utsikter blir aldrig bra på bild)
 
På söndagen sen åkte jag och Sophia hemåt men stannade under eftermiddagen i Bristol för där skulle det hållas en workshop i svensk folkdans som jag var väldigt sugen på. Det var en grupp på ca 20 entusiastiska dansare och ett antal spelmän som samlades och dansade polskor, schottisar, valser med mera. Nästan alla var britter vilket var väldigt förvånande men det var roligt och vi fikade tillsammans så det kändes nästan exakt som en riktigt skansen träning. 
 
 
Till top