Intro week

Cardiff / Permalink / 0
Så nu har jag gått hela min första vecka på universitetet och jag är väldigt glad att det är över och att föreläsningarna äntligen kan börja för största delen av veckan har växlat mellan panikångest och förtvivlan men nu känner jag mig definitivt lugnare. 
 
På måndag börjar de riktiga förelärningarna så idag tog jag till studierna för första gången den här terminen och det kändes skönt, skönt med fokus. Jag besökte då biblioteket som är för min skola alltså "Arts and Social studies library". Det kändes skönt, bibliotek känns alltid lite som hem tycker jag. Den första föreläsningen kommer att handla om Buddism så fick läsa en liten text om hur man studerat buddism och hur man måste se både till litterära källor och arkeologiska fynd när man ska sätta sig in i hur en religion utövas, vilket var delvis intressant, delvis svintråkigt men jag hade iaf något att göra. 
 
 
Så fler saker jag gjort sedan jag kom hit. Jag gick på bankmöte för att kunna öppna ett bankkonto vilket i princip är ett måste eftersom jag tydligen måste betala mitt boende från ett brittiskt bankkonto vilket typ är det mest efterblivna jag hört i hela mitt liv men så ska det tydligen vara i det här landet. Jag har även varit på universitetets Society fair och snackat med olika klubbar jag är intresserad av, bland annat en A Cappella grupp som jag ska få pröva på att öva med på måndag för jag vill att mitt liv ska vara som Pitch Perfect, haha.
 
Jag har även satt upp bilderna på alla som jag älskar i mitt rum efter att äntligen ha hittat kludd och så köpte jag den fantastiska fortsättningen på Harry Potter!!
 
 
P.S. Om ni inte lyssnat på Oskar Linnros och Daniel Adams-Rays nya låt "Sitter på en dröm" så gör det NU!!
 
Mira
 
 
 
Till top