Det rullar

Cardiff / Permalink / 0
Jag har nu varit  Cardiff i nästan exakt fem veckor vilket låter både otroligt mycket och väldigt lite. Det känns som att jag börjar hitta lit mer här och har lyckats orientera mig hem från platser jag inte varit på tidigare två gånger så man står lite stadigare på benen nu. 
Så vad har jag egentligen gjort sen sist kan man undra, jag vet att jag gör det i alla fall för jag har ingen aning hur något kan gå så fort och så långsamt som detta har gjort. Jag har i alla fall bokat flyg hem till jul och nedräkningen har börjat och det är 47 dagar kvar innan jag får åka hem vilket innebär att jag varit här ungefär halva terminen (för er som inte pallade matten).
 
Igår skrev jag klart min första filosofiuppsats vilket var extremt nervigt och hemskt men det var en väldigt kort en som tur är. Alltså jag kommer verkligen inte på vad jag har gjort förutom att plugga och typ äta, det är väl det jag gör i princip. 
 
I torsdags så var jag och mina flatmates tillbaka på coco gelato som är en gelateria/fik i Cathays som vi besökte för två veckor sedan för första gången men som jag inte kan minnas om jag faktiskt berättat om förut. I alla fall så är det ett väldigt fint glass och efterätts kafé med helt galna milkshakes som är bland det bästa någonsin. 
 
Stephanies monstermilkshake!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är så extremt charmig!!
 
Idag har jag mest gått runt på stan och upptäckt saker. Jag skulle ned till stan för att köpa lite grejer inför en Halloween fest jag ska på på onsdag och för att köpa rundstickor (vilket de inte hade så jag fick beställa på nätet). På min lilla upptäcktsfärd lyckades jag hitta Cardiffs marknad. Där sålde de allt från fisk till tyg i en stor vacker lokal jag lyckades knäppa ett foto på.
 
 
 
Sedan vandrade jag hem genom Bute park och njöt utav solen och utsikten med en latte (dock inte pumpkin spice) i handen och njöt av hösten som om jag vore extremt basic men det var trevligt. 
 
 
Mira
 
 
Till top