Besök

Cardiff / Permalink / 0
Long time no see som man säger på det utrikeska språket. Nedräkningen har börjat och om enbart 19 dagar är jag åter hemma i mitt Sverige och Stockholm <3
 
På senaste tiden har jag försökt vara sjukt produktiv och misslyckats ganska brutalt men har nu faktiskt bara en presentation och en uppsats kvar innan jag kan lämna landet vilket känns skönt! Det är lite sjukt hur mycket man faktiskt kan sakna något, och jag tjatar om det ofta men det är lite som att man går runt och håller andan och kan liksom inte andas ut riktigt ordentligt fören man kommer tillbaka hem. Detta innebär dock inte att det är pest och pina här bara att man inte känner sig riktigt rotad och bekväm.
 
I alla fall, sedan jag sist skrev lite mer om mitt vanliga liv här så har jag haft besök av min far. Det var väldans trevligt. Då fick jag sightseea (är detta ens ett ord) riktigt ordentligt, sådär som man inte riktigt tar sig tid att göra själv. Vi var nere i hamnen igen, kollade runt där nere och åt lunch. Vi spatserade omkring i Cardiffs julmarknad som roligt nog gick av stapeln redan den 10/11 och bland alla de gamla arkaderna. Vi åt sjukt mycket mat och gick ännu mer.
 
 
 
Vi spanande också runt på primark och det är verkligen världens bästa butik. Speciellt nu när julkläder och accessoarer är inne i butik och det är allt man kan vilja ha och ännu, ännu mer. Tänk er alla fula jultröjor ni kan så finns de på primark.
 
 
 
Vi fick se väldigt mycket av staden och det var trevligt som tusan. Sedan har jag också med två tjejer från A Cappellan också varit ute och åkt skridskor nere vid julmarknaden där de har en isrink. Det var också trevigt men isen var skitdålig eftersom de bara körde med maskinen en gång om dagen och vi var där vid 21 på kvällen. Rätt buckligt!! Men det var iaf skönt eftersom jag inte åkt skridskor på, ja jag vet inte hur länge.
 
 
 
 
 
 
Till top