Studenten; mottagning och efterfest

Stockholm / Permalink / 0
Själva flakåkandet var faktiskt mycket roligare än jag trodde och man blev inte lika kladdig som jag hade förväntat mig. Det enda negativa var temperaturen, det var väligt kallt. När det gick lite fortare, när man var i skuggan eller när ölen riktigt hade blött ner en på hela kroppen så blev man kyld in i märgen. Kyla satte sig i själen och försvann inte ens efter att man duschat i varmvatten men det är en mindre detalj. 
 
När vi blivit avsläppta i karlaplan och jag fått skjuts hem så var det dags att mingla med familj och vänner. Jag åt väldigt väldigt god mat, fick fina presenter och ett superfin och god tårta.
 
 
                               
 
När maten var uppäten och drycken uppdrucken var det snart dags att ge sig ut för at fira av kvällen med klassen en sista gång. Vi sågs hemma hos en klasskamrat i huddinge och umgicks och hade det mysigt. När klockan började bli mycket och det var dags att åka hem eller snarare äka vidare. Vi var några stycken som åkte vidare till en annan kompis men eftersom alla hade varit uppe sen fem så slocknade de flesta vid 2.30. Vi låg fem stycken i en säng så jag kan inte säga att jag sov speciellt mycket, eller alls. Det var varmt och trångt vilket inte är mitt rätta element när det kommer till sömn men det var rätt trevligt ändå. 
 
Jag och de sista som var kvar tog första tåget hem på torsdag morgon.
 
Allt som allt var det en väldigt trevlig dag som jag kommer minnas väldigt länge!!
 
 
 
Mira
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top