Moderna museet

Stockholm / Permalink / 0
Nu är första veckan av arbete över och den här veckan är jag ledig, woho! Men i fredags hade jag ledig dag eftersom jag skulle jobba på lördagen så då passade jag på att kryssa av första grejen från sommarlistan och om ni inte har förstått det från titeln så var det att besöka ett museum och det fick bli moderna.
Det var väldgt roligt även om jag har svårt för en del modern och nutida konst så fanns det mycket att se ändå. Deras samling av konst är väldigt intressant och jag gillar surrealismen väldigt mycket och så gillar jag kost med strukturerade geografiska mönster.
Det fanns också mycket konstfilm på tställninarna och det var väldgt underhållande och bisarrt. Det är som om man inte vet att om det är meningen att man skall skratta åt det hela eller om man faktiskt ska försöka ta in någon djupare mening. Oftast satt jag mest och antingen skrattade eller undrade vad det var som pågick. Till och med de konstfilmerna som klassen fick göra i skolan var klarare än detta och de var helt klart väldigt oklara. Men det blev i alla fall en väldigt trevlig dag. 
 
Mira
 
 
Till top