Jullov

Stockholm / Permalink / 0
Jag är hemma. Det är hur skönt som helst!
Sista veckan i Cardiff var det mycket pluggande men också lite event. På tisdagen hade A Cappella gruppen en julmiddag på the Vulcan vilket var ganska trevligt, maten var god och folket sjöng med i alla julsånger som spelades. Dock det här med brysselkål som en del av julmaten, det får tummen ned av mig alltså, inte gott. På onsdagen gick jag runt mycket i stan och letade efter julklapppar och packade väskan. Jag lämnade även in den sista uppsatsen för terminen vilket var det bästa av allt. Den blev inte så bra men jag ville verkligen bara lämna in den så jag gjorde det. 
 
På torsdagen så hade vi vår A Cappella konsert och jag tyckte att det gick ganska bra, alla grupperna gjorde sitt bästa och publiken var peppad som satan. Alltihopa livestreamades också så vill man titta så finns en länk här;
https://www.youtube.com/watch?v=2KoJLVswZRg det börjar efter ca 18 min
(Ni kommer inte kunna se mig men gillar man A Cappella så kanske detta kan vara kul, jag vet inte)
 
Sedan var dagen här, fredagen och jag fick äntligen åka hem. Jag och Stephanie åkte tillsammans till Heathrow och sedan flög jag hem. På kvällen här hemma träffade jag Sara och vi hade mys mys här hemma med film ohc trevligt sällskap.
 
I lördags var det dock utgång med alla mina älskade. På förmiddagen hade jag träffat miranda och gått på julmarknad vilket var supertrevligt. Så på kvällen samlade jag gamla Stegare, min bror och hans vänner fö att gå ut och göra stan osäker. Vi började med några tappar men hamnade tillslut på fridhemsplan och hade en helt fantastisk kväll. Jag hade roligare än jag haft på länge! det är så skönt att träffa alla man känner sig hemma med <3
 
 
Sedan har jag varit ute och ätit lunch med Sara och igår var det ju Lucia, min favorit högtid eftersom man får sjunga hur mycket man vill. Det var lite tråkigt att inte få vara med i något luciatåg i år men det hindrade mig inte från att se tre stycken. Först gick jag upp för att se det som visades på tv pch sedan åkte Sara, Ebba och jag till Steg för att se deras i skolan och sedan även för att se Kör Bs framträdande i Stadsbiblioteket.Det var väldigt stämningsfullt och fint trots att vi saknade Bereden väg och Jul, jul. Nej, men de var superduktiga, det enda tråkiga var att man inte fick vara med.
 
Eftersom vi inte sugit ut all julstämning efter dessa luciafiranden så åkte vi hem till Sara för årlig julbakning. Vi gjorde knäck, rocky road och Pepparkakshus. Efter förra årets nederlag så bestämde vi oss för att köpa färdiga delar. För trots att vi är esteter så är fan papparkakshus bortom vår estetiska förmåga på alla sätt och vis! Så vi satte bara ihop delarna och dekorerade huset men det var i sig svårt nog. Våra pepparkakshus får alltid en väldigt mordisk och morbid design. Förra året men halshuggna skumtomtar i versailles och i år också med en halshuggen skumtomte men i år hade vi en backstory. Huset var en gammal fiskebod omgjord till kyrka
 i Norge. Prästen hade haft en relation med en man i kyrkan och när det tog slut så gick mannen med i en Norsk satanistsekt som mördade prästen och spikade fast honom halshuggen på taket i någon typ av Jesus symbolik och gick sedan vidare till att, tillsammans med sekten, klottra på kyrkan. (Här lider vi inte brist på fantasi inte) 
Bra blev det iaf (eller ja bra och bra, det blev okej).
 
 
För att göra en lång historia kort; jag är hemma!
 
Mira
 
 
Till top