Problemen lösta och boende

Cardiff / Permalink / 0
Så nu har allting rett sig till slut. Så här kommer en rätt lång utläggning om hur de senaste veckorna har varit några av de mest nervösa i mitt liv.
 
Som ni kanske vet så skickade jag iväg mina slutbetyg för att få dem översatta så att jag kunde skicka in dem till universitet och få min plats bekräftad, som jag skrev om i förra inlägget. Efter tre veckor då jag fortfarande inte fått något svar på om jag fick ha min plats så började jag bli rätt nervös och tog kontakt med universitetet och frågade om det hade hänt något, på vilket de frågade att allt var i ordning. En och en halv vecka senare när jag fortfarande inte hört något mailade jag igen och fick efter en vecka svar att mina betyg skickats till skolan jag sökt till och att beslutet låg hos dem. Detta var för ca en vecka sedan jag fick svar och jag skulle då flytta om mindre än en månad och började bli desperat på allvar. Att inte veta om man har någonstans att ta vägen en månad innan man planerar att lämna landet när man både bokat flyg, boende och lyckats tacka nej till sin plats på SU gör en relativt as nervös.
 
Tillslut mailade jag direkt till min institution och de skickade mig till en kille som hade hand om admissions och han kollade upp vad problemet var. Han var mycket mer effektiv än det allmäna admissions teamet där det kunde ta allt mellan tre och sju dagar innan de svarande på ett mail. Redan dagen efter jag mailat killen från skolan så sa han att problemet hade varit att jag har ett Å i mitt efternamn vilket lett till att man inte kunnat söka på mitt namn så jag hade försvunnit ur databasen men nu hade han bekräftat min plats så att jag kan börja i september.
 
Så fort allt detta var utrett (äntligen) i onsdags så kunde jag bli tilldelad boende, vilket jag också blev redan dagen efter. Jag har alltså fått en plats i Aberdare Hall vilket var mitt första val. Det är ett boende där jag får frukost och middag och det ligger svinnära universitetet vilket känns asbra sen så är det ett boende som bara är för tjejer vilket känns lite tråkigt men jag tror att det är ett bra boende, antagligen ganska lugnt och man lär ju träffa många människor i olika klubbar och kurskamrater så nu är jag redigt taggad!!
 
 
Aberdare hall
 
Nu är det bara lite mer än två veckor kvar!!!
Mira
Till top