Välkomna till min blogg!

Stockholm, Välkommen! / Permalink / 0
Efter första inlägget "the big announcement" så tänkte jag berätta lite vad bloggen skall handla om och varför jag skriver för det är inte bara för att ha något att göra. 
 
Jag skall skriva och berätta om hur jag har sökt universitet utomlands, ge ut tips och berätta om processen för de som är intresserade eftersom att jag hittils har tyckt att det är väldigt svårt och stort att söka skola på det sättet som jag har gjort utan vägledning, så då vill jag berätta för nyfikna hur det går till och vad som händer i de olika delana av processen.
    Sedan hoppas jag att jag kan få lite hjälp av andra som varit med om att plugga utomlands eller sökt skolor i olika länder eller åkt på voluntärresor  och sådant så att de får dela med sig av sina erfarenheter och hur det har gått till.
    Sista delen och den största delen är väl min egen erfarent och skriva om hur jag upplever det med en student som kommer närmare och sedan allt om att flytta och kontakt med skolan, jobb i sommar och naturligtvis allt det som händer när jag väl kommer fram.
 
Mira
Till top