Cardiff University - Prifysgol Caerdydd

Cardiff / Permalink / 1
Okej så det är officiellt, jag kommer att flytta till Cardiff för att läsa Religion och Filosofi på Cardiffs universitet i höst. 
Sedan den 13 mars har jag haft ett mantra; 4 maj, 4 maj, 4 maj, det har varit som en klocka som tickar ned tills den sprängs. Det var nämligen 13 mars jag fick min deadline. Jag hade till 4 maj på mig att välja vilket av de fyra universiteten som jag blivit erbjuden en plats på som jag skulle börja på. Och tro mig har tänkt, oj som jag har tänkt upp, tänkt ned, tänkt in och ut och runt och i knutar och bakofram och fram och tillbaka. Det är mycket som skall tas in och reflekteras kring.
Hur är boendet? Vilka kurser ingår i programmet? Hur är deras studet union? Vad kostar kursen? Hur tar man sig hem? Vad kostar boendet? Ingår mat? Hur långt är programmet? Hur är schemat utformat? Hur är det att bo i de olika städerna? Hur stor är staden?
 
Skolorna som jag hade att välja emellan var; University of Nottingham, King's College London, Edinburgh University och Cardiff University. Ett jag var jag inne på en sedan var jag inne på en annan. Jag gjorde listor med för och nackdelar och nu har jag skickat in till UCAS att Cardiff är mitt första val och Nottingham är min back-up!
 
Så, så ser livet ut nu men mycket kan hända innan det är dags att ge sig av!
Mira
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Cardiff är trevlig, nära till England och sydvästra delen. Dit ska du när du är ledig från skolan för att surfa och chilla!

Till top